Richting Madeira

1 oktober 2014 - Cascais, Portugal

Zaterdag is Rita aan boord gekomen en dat was als vanouds, heel gezellig. We zijn niet met de boot naar Lissabon gegaan, maar met de trein, die er een half uurtje over doet. Lissabon is wel een zere kuitenstad. enorm veel steile straatjes, maar met heel veel mooie plekken en uitzichtpunten over de stad. We hebben een kasteel bezocht, ze zijn hier gek geweest van kastelen, want ze staan hier overal, klein en heel groot. en door de stad gelopen en met de bus. s'avonds weer naar Cascais, naar de boot. Cascais is een heel toeristisch stadje met een knus mooi centrum met heel veel restaurantjes en winkeltjes. Maandag was een klusdag en gisteren zijn we met de bus naar Sintra geweest. een hoog gelegen dorpje in de heuvels 15 km verderop. Weer een kasteel ( moors ) bekeken en het door het oude centrum gelopen. Vanmorgen is Rita weer naar huis gegaan, en het is de bedoeling dat ik straks vertrek richting Mareira. Het weer ziet er goed uit, en er is 15/20 kn. wind voorspeld ca. 4/5 bft. uit het noordoosten voor de komende dagen. het is een afstand van ca. 500 mijl, is ca. 4 dagen als het mee zit.

1. Hanneke:
    1 oktober 2014
    Fijn dat jullie zulke mooie dagen hebben gehad samen. Nu allebei weer je eigen deel van de reis. Rita huiswaarts en jij richting Madeira. Veel plezier. Lieve groet Hanneke
  2. Jaap Poldervaart:
    3 oktober 2014
    Rita (met hond) donderdagochtend op de Noorddijk aangetroffen en even kort met haar de ervaringen gedeeld. Een trein is toch ook zo'n gek vervoermiddel nog niet. Goede reis verder naar Madeira. Al typend kwam dat liedje over 'een glaasje Madeira my Dear' van Ted de Braak in mij op. Vast een lekker deuntje om heel hard over de golven te laten klinken als je die aan het 'nemen' bent op weg naar je volgende stop.
    Groet van Jaap&Letta