Wight-Maassluis

22 juni 2015 - Maassluis, Nederland

Wight-Maassluis
Woensdag hebben Jan Marten en ik vanuit Yarmouth een wandeling gemaakt naar de Needles en deze vanaf de steile witte kliffen bekeken. Het was een wandeling van ca. 20 km, en de moeite waard. Wight heeft heel veel mooie wandelpaden. De dag erop zijn we doorgevaren naar Cowes met zijn mooie centrum. Het draait daar een en al om watersport. Ook bij Beken of Cowes langs geweest, de bekendste watersportfotograaf.
Vrijdag 12 juni vertrokken we voor de eindspurt. Om 9 uur de trossen losgegooid en de eerste uren motorzeilend richting Dover. Tegen de middag viel de wind weg en kwam even later uit het noordoosten, dus tegenwind. Dit was allemaal voorspeld en na zes uur s'avonds zou de wind naar zuidwest draaien. Dat werd dus om 10 uur en windkracht 8.
De nacht verliep erg onrustig met de hoge en korte noordzeegolven en de vele scheepvaart. Met 3 reven en de fok op stoven we de hele ochtend en middag door richting Hoek van Holland, waar we zaterdag om 19 uur de Waterweg opvoeren. Op de landtong zagen we Ineke al met haar zoon en schoondochter staan zwaaien met een spandoek en in Maassluis aangekomen werden we uiteraard verwelkomd door Rita, Daan en Hester, Dorothee en door  familie en kennissen.

Einde van een mooie reis.

Iedereen die mij tijdens deze reis gevolgd heeft en/of gereageerd heeft op de blog bedankt voor jullie reacties en voor het meeleven en meemaken van deze reis.

1. Lidy Westerhuis:
    22 juni 2015
    Blij voor jou, dat je avontuur tot een goed einde is volbracht jammer voor mij en ik denk voor velen, dat er geen reisverhalen meer van je komen. Wat zullen pa en ma je vrouw kinderen en verdere familieleden blij zijn, datje heel huids thuis bent geko men. Ja hier kan je niet in je korte broek lopen het weer is hier bar en boos zo je gemerkt zult hebben.Bedankt voor de mooie verhalen en misschien eens tot ziens groetjes Lidy en Jan
  2. Adri Schonenberg:
    23 juni 2015
    Goed aangekomen hoorde ik al van je Pa, het is gedaan met het
    het lieve leventje op zee met de "Waterman" ( die zijn naam eer
    heeft aangedaan ) verder heel veel dank voor al je mooie verhalen en het ga je goed in dat trieste stadje Maassluis.
  3. Bram en Anja:
    23 juni 2015
    Zo dat zit erop helaas. Veel mooie dingen meegemaakt en verdere plannen en dromen gemaakt. Geniet weer van je gezin. Ik weet i.i.g. iemand die heel blij is dat je er weer bent. Hopelijk ben jij dat ook. Wij vinden je een echte zeeman of is het een waterman? We zien je ongetwijfeld weer bij Karin, veel succes met wennen in Nedreland Gr B en A
  4. Corrie:
    Hoi Bas,
    Al weer een paar dagen thuis. Wat en geweldige reis heb je gehad. Hartelijk dank voor alle mooie verhalen en filmpjes waardoor je ons mee liet genieten van je avonturen en de wijdsheid van de oceaan. Nu weer genieten van Rita en het gezinsleven.
    Piet en Corrie
  5. Jaap Poldervaart:
    29 juni 2015
    Netjes afgemaakt Bas! Compliment voor al je verhalen, beelden en impressies. We hebben het met plezier en bewondering gevolgd. Veel geluk op je verdere reis......!
    Groet van Jaap en Letta
  6. Ryan Boer:
    9 juli 2015
    genoten, van je verslagen en films, stoer van jouw die reis, veel plezier en geluk in ,Maassluis , en bij je geliefden.

Ryan