Grenada en Carriacou

29 december 2014

Hester en ik zijn nu al ruim een week aan boord. Bas is superbruin en slank geworden en is helemaal in zijn element. Het was voor ons wel even wennen aan de warmte en aan het feit dat we de hele tijd voor anker liggen en met de dinghy naar de kant moeten gaan. Soms worden we aardig nat van de golven maar Hester is een goede stuurvrouw. We doen veel verschillende indrukken op. Soms liggen we alleen in een afgelegen baai en dan in een baai van de hoofdstad St. George van Grenada. In de straten is het heel druk met allerlei kraampjes met specerijen en etenswaren. En overal de reggae muziek. Na een paar dagen zijn we overgestoken naar het eiland Carriacou. Dat is veel minder toeristisch dan Grenada, er komen ook geen cruiseschepen. We dachten met Kerst uit eten te gaan, maar het hel eiland was uitgestorven. Zelfs geen bar was er open. Zo hadden we een vrij simpel kerstmenu maar konden wel via foto's meegenieten van de lekkere hapjes die de familie Warnaar had bereid. Derde kerstdag hebben we de schade ingehaald bij een heel mooi gelegen en goed restaurant. Hier in Carriacou hebben we met een taxi een eilandtoer gedaan. Omdat het elke dag wel even regent, vooral ' s'nachts, is het eiland erg groen. Het water is hier azuurblauw, en met de hagelwitte stranden en palmbomen snap je namen als paradisebeach en Sandyisland. Elke dag zwemmen en snorkelen we wel een paar keer. Gisteren lagen we voor anker voor een klein eiland, petite Saint Vincent. Het is privé eigendom met een chique resort erop. Wij mochten wel komen lunchen in het strandrestaurant maar verder staan er bordjes dat alleen hotelgasten het eiland op mogen. Dan niet. We kregen veel bezoek deze keer, vissers kwamen hun vangst verkopen en zo aten we verse tonijn als avondeten. Vanmorgen kwam iemand met verse stokbroden langs. brood en vissen, hoe bijbels!   Achter ons lag een catamaran uit Zuid-Afrika. De vrouw van het stel is Nederlandse en vroeg ons wat te komen drinken. Haar zoon en twee vrienden waren ook aan boord, die jongens gaan na hun zomervakantie studeren. Zo zijn er steeds bijzondere ontmoetingen. Nu zijn we al weer op de terugweg om op tijd in de haven van Grenada te zijn waar wij van boord gaan en Daniël en Nicole aan boord komen. Rita

CarriacouSandy islandIn de schaduwAzuurblauw water

1. Leo poortman:
    29 december 2014
    Mooi weer wat te lezen Bas .... je vaart alweer aardig naar het nieuwe jaar toe .... voorzichtig en fijne dagen gewenst .... Groeten uit Maassluis ....
  2. Nicole&Daniel:
    29 december 2014
    Wat een leuk verhaal! Met goede features :)
    Wij zijn net terug van het vissen voeren aan de Noorddijk 87.
    Geniet er nog van met z'n drietjes! We hopen jullie nog even te zien op het vliegveld!
    Groeten!!
  3. Ingrid:
    Hoi Bas, Rita en natuurlijk ook Hester,

Leuk om te lezen dat jullie de feestdagen op een bijzondere wijze hebben doorgebracht, primitief en karig, wat eten betreft, maar wel dagen die je niet snel zal vergeten en genietend van elkaars aanwezigheid. Trouwens die broden en vissen had je de hele schare, alle eilandbewoners en toeristen die er niet waren, mee kunnen voeden, ook bijbels haha. Maar alle gekheid op een stokje, zo te lezen hebben jullie wel een geweldige tijd met elkaar gehad en terug in Nederland zullen we er wel wat meer van horen.
    Verder wens ik Rita en Hester een prettige vlucht naar huis en Bas een fijne voortzetting met Daan en Nicole en natuurlijk ook een fijn uiteinde voor jullie allen.

Lieve groetjes Ingrid
  4. Ineke:
    Ha Bas, Rita en Hester

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Het klinkt in ieder geval allemaal lekker relaxed! Ik vind het wel passend bij Kerstmis dat alles gesloten was en er voor jullie geen toegang was op het (privé eiland):)
    Ik wens jullie nog een heel mooie week met elkaar, een goede jaarwisseling, voor Rita en Hester een rustige terugreis en voor Bas voorspoedige voortzetting van de reis en een fijne tijd met Daan en Nicole. groeten van Ineke
  5. Lidy Westerhuis:
    30 december 2014
    Leuk Bas om weer van je te vernemen en wat sober en dat voor de Kerst, doch bij een van mijn vrienden werd boerenkoolstampot gegeten met worst ook geen kerstdis. Wel gezellig dat je vrouw en dochter er waren en zeker hebben die vele indrukken opgedaan. Hier hebben we sneeuw gehad en kou, doch ook dat is voorbij voorlopig. Jan en ik wensen je een hele fijne jaarwisseling en nog veel zeilplezier.
    groetjes Lidy en Jan
  6. Adri Schonenberg:
    30 december 2014
    Nou Rita doet met haar reisverhaal niet onder voor Bas hoor!
    Ja het schiet voor Rita en Bas nu goed op en moeten plaats maken voor Daniele en Nicole. Eerst nog even de jaarwisseling
    vieren met zijn allen?
    Hier hebben we 2 dagen sneeuw gezien, in Maassluis met recht
    gezien, want het was weer zo weg ook. In Brabant daar lag wel zo'n 15cm. Vandaag weer veel zon, echter nog geen 30gr. als bij jullie. De kalkoen is weer op en nu aan de oliebollen en
    flappen en een glaasje champagne om 12uur.
    Een proost ook op jullie, veel plezier samen, goed uiteinde en
    nog beter begin 2015, met een mooie bries in de zeilen. Adri
  7. Corrie:
    30 december 2014
    Wat leuk om nu van Rita een verhaal te lezen. Jullie kerstdagen waren bijzonder, vooral omdat jullie nu met zijn drieën zijn. Misschien ook omdat je geen lange boodschaplijsten hoeft te halen en lekker hebt gekookt.
    Wij wensen jullie een heel gezellige jaarwisseling. Hebben jullie ook vuurwerk? We zullen met Evert en Liesbeth het glas op jullie heffen!
  8. André Spanjersberg:
    1 januari 2015
    Hallo Bas,
    ik wens je een goed en gezond 2015 toe en een veilige reis toe.Je vrouw een veilige thuisreis.met je dochter..
    de hartelijke groeten van
    André Spanjersberg
  9. Els:
    6 januari 2015
    Hoi Bas
    Ik wens je een heel gelukkig nieuwjaar en hoop dat je nog heel veel fijne dagen zult hebben. Nu nog gezellig met Daan en Nicole. Fijn voor hun zo lekker in de warmte.
    Veel plezier hoor. liefs van Els
  10. Lidy Westerhuis:
    11 januari 2015
    Hoi Bas, ik ben bij Jan en heb net je reisverhalen gelezen, fantastisch wat je allemaal mee maak, maar dat was je droom ook en uiteraard de bedoeling, Fijn dat je vrouw en dochter bij je waren met de feestdagen en nu je zoon en vriendin met de oud en nieuw, doch er komt nu een tijd dat je alleen verder moet, ook dat heeft zijn bekoring Vorige week waren we bij de ouders vanwege de verjaardag van je moeder en hebben we het er uiteraard over gehad.We hopen, dat je nog veel mee zult maken en hopen, dat je nu wat vissen zult vangen en ook dat je niet te hoge golven zult hebben, want hier in Holland was het deze week bedroevend met het weer windkracht 9 en 10 nietleuk meer maar voor een avonturier als jij spannend. Nu Bas een goede vaart en nog veel plezier. Groetjes Lidyen J an